[Mac-BR] SIP e Catalina

Mario Jorge Passos mj at passos.net
Mon Oct 4 16:28:53 PDT 2021

Marcello,

Se entendo bem o SIP não tem nada a ver com ter acesso às partições de boot. SIP apenas habilita a _escrita_ e não a leitura, que está sempre habilitada.

Dando uma olhada na documentação do CCC entrei isso:

Copying Apple's system is now an Apple-proprietary endeavor; we can only offer "best effort" support for making an external bootable device on macOS Big Sur. We also do not generally recommend that users attempt to make their backups bootable — you can restore all of your documents, compatible applications, and settings from a standard CCC backup without the extra effort involved in establishing and maintaining a bootable device.

Acho que basta. Backup bootável é passado.

abraço,

mj