[Mac-BR] Tentando pela terceira vez: proteger pasta com senha

Rui Silva ruisilva em mac.com
Segunda Dezembro 28 15:20:12 PST 2009

Existe solução mas paga, mas não é caro.

Na Intego existe um programa chamado FileGardX5, que cria um folder
protegido nde voce pode colocar os arquivos que voce quizer e a gaveta onde
ele ficará só poderá ser aberta atravez de pasword.

Este programa tambem protégé outros parametros do Computador.  Funciona
muito bem com o Snow Leopard na versão X5

Mando um paste do inicio do manual:

About Intego FileGuard X5
Whether you use your Mac for work, play, or everyday activities at home, it
contains a variety of files. You may have music, movies and photos;
word-processing documents, spreadsheets and contact information; reports,
letters and to-do lists. Most of these files need no special protection, but
some of them are confidential: you may have files for your business,
personal financial records, private e-mail, instant message transcripts and
more. Mac OS X protects your files by requiring a password to access your
user account, but hackers, vandals and data-thieves may be able to bypass
this protection.

Atenciosamente

Rui F. da Silva